Marka Tanıtımı
Markanın potansiyel müşterilerine
ve hedef kitlesine ulaşmasının en önemli yollarından biri marka tanıtımı yapabilmesidir.
Marka, müşterilere tanıtılmadan ve kapsamlı bir şekilde tüm özellikleriyle
ortaya konmadan farkındalık beklemek ve diğerlerinden ayırt edilebilmek pek
mümkün gözükmemektedir.
Her markanın hedefleri
doğrultusunda büyümesi veya kârlılığını arttırması için potansiyel müşterisine
satış kanalları dışında da erişmesi gerekmektedir. Marka ve ürünlerin kendini göstermesinin
en önemli yollarından biri, tanıtım ve reklam faaliyetleridir. Genel anlamıyla reklam
ve tanıtım faaliyetleri; TV, basın, internet, broşür, katalog türündeki çeşitli
iletişim araçları vasıtasıyla yapılmakta olup markaların kendini hedef kitleye
tanıtması, markayı pazarlaması ve yeni pazarlar oluşturma yeteneğidir.
Dijital pazarlama sayesinde marka
tanıtımı yapabilmek artık daha da kolaylaşıp daha az maliyetlere
halledilebilmektedir. Birçok marka, sosyal medya araçlarını etkin bir şekilde
kullanarak marka bilinirliğini arttırıp daha fazla müşteri kazanmaya
çalışmaktadır. Bu şekilde tanıtım faaliyetlerinin sosyal medya kanalları yoluyla
dijital dünyada gerçekleştiriliyor olması markaları yüklü tanıtım ücretleri
ödemekten kurtarmakta; düşük maliyetlerle getirisi yüksek reklam ve tanıtım
yapılmasını sağlamaktadır.
Yorumlar
Yorum Gönder